Гуми #BKT Giant Trax за Мини Челен Товарач, тип Бобкат
Предимствата й спрямо преките конкуренти, които правят подобен модел на протектора (Mitas SK-05, Cultor SKID STEER 50, GALAXY HULK L-4) са следните:
по-дълбок грайфер (L-5, вместо L-4);
два плата повече;
двойно удебелена страница;
специална смес против пробив и срязване.
много по-дълъг живот;
най-висок коефициент цена/качество;
GIANT TRAX са най-добрите гуми, предназначени за багери, които работят върху твърди настилки, скрап и в мини. Голяма дълбочина на протектора, с едри и твърди блокчета. Осигурява максимално сцепление, стабилност и най-добра защита от пробиви. Каучуковата рецепта допринася за устойчивостта от нараняване и осигурява изключително дълъг живот.
Този модел се прави в три от най-масовите рамери, а тук може да видите цените:
Този модел гуми се препоръчва за Bobcat, JCB, Caterpillar, GEHL, SUNWARD, New Holland.
Мини товарачите най-често са четириколесни, където левите задвижващи колела могат да се движат независимо от десните. Това се постига чрез две отделни и независими ляво и дясно предаване.
Колелата обикновено нямат друг механизъм за управление и имат фиксирана права центровка върху шасито на бобката. Завиването става чрез диференциално управление, при което лявата и дясната страна се управляват чрез различни скорости, а машината се завърта с приплъзгване по настилката. Бобкатът може да се завърти около остта си, като колелата от едната страна се въртят напред, а от другата страна назад. Тази възможност за повтърливост го прави супер маневрен и важен за обекти, които изискват компактен, силен и динамичен товарач или носач на елементи в тесни строителни обекти и селскостопански дворове.
Тези машини работят най-ефективно, когато са дисбалансирани и натоварването пада върху предните или задните колела. Когато се работи с празна кофа, всеки бобкат тежи повече отзад, а задните колела се въртят на място, докато предните приплъзват. Когато кофата е пълна, тежестта преминава на предните колела, които могат да се въртят, докато задните приплъзват. И в двата случая мощността необходима за завъртането е минимална, което щади износването на гумите. Когато разпределението на товара е равномерен, тогава предните и задните колела не искат да се въртят или приплъзват, започва състояние на триене и голямо натоварване на гумите.